Salg af ejendomme.

Til grundejere.  

Når du skal sælge din ejendom skal ejendomsmægleren bruge nogle informationer vedr. din ejendom, grundejerforeningen, generalforsamlings referater mv. Dette er informationer du selv kan oplyse til ejendoms mægleren eller du kan lade din ejendoms mæglere indhente disse informationer for dig.  Hvis du sælger din ejendom, så er det OGSÅ dit ansvar at afmelde Betalingsservice. OGSÅ såfremt du flytter til en anden parcel intern i grundejerforeningen, så skal du også hhv. fra- og tilmelde dig Betalingsservice, idet den nye parcel har et andet ”kundenummer”. Gøres dette ikke, så vil din indbetaling fortsat indgå for den fraflyttede parcel. se Betaling af kontingent.

 

Til ejendomsmægleren  

Ved skriftlig henvendelse til grundejerforeningens formand eller kasserer, gerne pr E-mail på kasserer@bastebjerg.dk, kan der fremsendes en samlet pakke, hvori der oplyses følgende:   

1. Om der påhviler ejendommen gæld vedrørende grundejerforeningskontingent og i bekræftende fald gældens størrelse 

2. Størrelsen af det årlige kontingent, hvilket tidsrum det omfatter samt hvornår opkrævning udsendes 

3. Om der er evt. problemer/udgiftskrævende beslutninger for medlemmer af grundejerforeningen 

4. Om ny ejer skal betale ekstraordinært bidrag eller indskud til grundejerforeningen.

5. Et eksemplar af foreningens vedtægter samt seneste referat fra generalforsamlingen.

 

Hvis der ønskes yderlige informationer, skal dette påføres den skriftlige begæring. Sammen med den skriftlige begæring skal der vedlægges en passende frankeret svarkuvert. 

Ovenstående udføres også pr E-mail med kontakt til kasserne eller formand, hvorved svarkuvert kan undlades.

Gebyret for denne oplysnings pakke er 1000,00 kr. Betalingsfristen er 14 dage.

Ejendomsmæglere eller advokatfirmaer der tidligere har haft restance hos grundejerforeningen Bastebjerg, skal fremsende en beraling på beløbet, inden materialet fremsendes.